Ce au în comun organizațiile și spațiile care încurajează participarea copiilor?
Participarea este cheia unor noi relații între actorii culturali-educaționali și copii. A-i cunoaște și a recunoaște importanța angajării unui dialog, a înțelege și a ține cont de opiniile, nevoile și ideile lor, a-i încuraja să creeze noi conținuturi culturale sunt gesturi de încredere și de apropiere, care pot însemna inclusiv noi semnificații și o nouă viață pentru operele culturale. În același fel, medierea culturală urmează direcția creației artistice sau poate fi critică sau creativă, prin încurajarea unor noi interpretări și prin implicarea participanților în procese expresive, de resemnificare. Care sunt locurile în care este sprijinită participarea culturală unor tipuri de public diverse, inclusiv publicuri tinere, ca abordare cheie a medierii culturale? În ce fel pot muzeele, bibliotecile sau spațiile publice să devină teritorii ale participării și ce efecte produce acest rol dincolo de cunoaștere culturală? Cum pot școlile să încurajeze incluziunea, solidaritatea și vocile fiecăruia, prin intermediul resurselor culturale și al medierii?
luni, 29 august 2022
15.30-17.30
Qub, Str. Ferdinand 22-26, Cluj-Napoca
Zoom
Echipă și invitați
Raluca Neamu
Raluca Bem Neamu
Ioana Hanchevici
Ioana Hanchevici
Alex Axinte1
Alex Axinte
Corina Bucea2
Corina Bucea