Cum (re)definesc practicile culturale participative medierea culturală?
Cunoașterea copiilor și luarea în considerare a ideilor, emoțiilor și nevoilor acestora sunt esențiale pentru acțiunile culturale și educaționale. Politicile de acces la cultură privesc în primul rând asigurarea condițiilor necesare participarea acestora – nediscriminarea și măsurile afirmative pentru reprezentare și dezvoltare a unei identități culturale pentru diferite categorii de public și pentru creatori deopotrivă. Recursul la discursul participării în politicile și practicile culturale și cele ale educației culturale accentuează „recunoașterea publicului ca un interlocutor activ, care trebuie consultat – sau măcar implicat – în planificarea și crearea ofertei culturale” (Working Group of EU Member States’ Experts on Better Access to and Wider Participation in Culture, 2012). Care este potențialul educațional și care sunt provocările diferitelor moduri de a concepe și încuraja participarea culturală a copiilor și tinerilor? Care este rolul medierii și educației culturale în practicile culturale participative?
luni, 29 august 2022
13.00-15.00
Qub, Str. Ferdinand 22-26, Cluj-Napoca
Zoom
Echipă și invitați
Maria Drăghici
Maria Drăghici
Iulia Iordan1
Iulia Iordan
Brîndușa Havași1
Brîndușa Raluca Havași
Raluca Iacob2
Raluca Iacob